Sosialisering

Er jo så bra. Det er jo derfor jeg synes det er OK at ungene går i barnehage og lærer og øver på det å klare seg på best mulig måte sammen med andre. Det er jo derfor jeg synes det er bra at Jonas spiller fotball sammen med andre enn han går på skole med og ser at det går fint og at det har blitt nye kamerater ut av det.

Men så slo det meg plutselig idag: jeg har gledet meg til å begynne i ny jobb og ikke kunne det jeg skal jobbe med. Det er noe med det å møte ukjente ting og få lov til å bruke tid på å sette seg inn idet og få til noe som forhåpentligvis blir bra. Det jeg ikke har tenkt så mye på; er at jeg nok en gang må inn i et mytt miljø, finne folk å spise lunsj sammen med, snakke med, skravle litt med og drikke en kaffe sammen med. Etter den før nevnte veldig hyggelige lunsjen i kantina på Nasjonalbiblioteket, med masse skravling og oppdateringer på litt av det meste, og etter å ha kjent at dette er folk jeg gjerne skulle ha flytta med meg til nytt arbeidssted; så skjønte jeg jo at dette må jeg nok en gang gjennom.

Så jeg sier som jeg gjør til ungene; dette går nok bra, bare du er hyggelig og blid og gjør ditt beste!

Fortsettelse følger!!!

Legg igjen en kommentar

