Skip to content

Når er det riktig tidspunktet?

november 23, 2006

Jeg var ikke spesielt sent ute med å proklamere mine svangerskap for alle som gadd å høre på. Tenkte vel som så at dette er kult og stort så dette vil jeg dele med de fleste 😉

Helt likt er det ikke denne gangen. For det første kjenner jeg at det at det tar så lang tid, gjør at det kan bli litt slitsomt med de som stadig vekk spør om vi har kommet noe lenger i prosessen – når det eneste vi kan si om dagen er at nå er vi så langt vi kan komme før det altså bare er venting og økende ventetider å snakke om. For det andre har jeg skifta jobb så ofte at det er liksom ikke det første jeg sier etter å ha startet i ny jobb, at jeg skal ut i permisjon om en stund igjen… Men samtidig er det jo naturlig å snakke om at vi skal bli fem.

I den forrige jobben tenkte jeg at jeg likeså godt kunne si det nokså fort og gjorde det. Veldig deilig. Denne gangen sa jeg det nokså raskt til de jeg jobber sammen med hver dag. Men den enhetene jeg tilhører sitter ikke på samme sted som oss  og jeg har ikke så mye med dem å gjøre i det daglige. Men idag nevnte jeg det over lunsj og så er det gjort her også. Like greit, så slipper jeg å passe på hva jeg sier og hvordan.

Men jeg har tenkt litt over at det faktisk var vel så greit å ikke planlegge like mye når jeg skal fortelle at jeg skal bli mamma igjen 🙂

2 kommentarer leave one →
  1. starseekr permalink
    november 27, 2006 6:25 pm

    Har du fått noen kommentarer? 🙂

  2. november 27, 2006 7:24 pm

    Komentarer fra de nye kollegaene? Bare hyggelige 🙂 Men sjefen gjenstår, da 😉

Legg igjen en kommentar

