Skip to content

To fulle bibliotekarer…

november 27, 2006

Før helga var jeg oppom tredje etasje i et møte med en leder som aldri kom. Defor ble jeg stående å skravle litt da. Med en arbeidsplass hvor en stor prosentandel av de ansatte har navn som er uvante, fikk jeg et spørsmål fra en av kollegaene om hvordan man uttaler navnene til mine to hyggelige kollegaer. Det prøvde jeg å svare på, og så spurte han også om hvor mye de jobbet i biblioteket. Mitt svar var da at hun ene jobber halv stilling og hun andre som er utdanna biblitoekar, jobber full stilling. Deretter sa jeg: » Det blir to fulle bibliotekarer, det!»

Hørte jo at det hørtes litt pussig ut, så vi lo litt og så trasket jeg ned til biblioteket fordi jeg ikke gadd å vente på lederen og møtestart lenger. Så jo at jeg hadde kommet borti mobilen min, som jeg hadde med meg. Men da Hilde ringte litt senere og holdt på å le seg ihjel fordi hun hadde overhørt på sin svarer at det jobbet to fulle bibliotekarer i mitt bibliotek, da tenkte jeg at det nesten var bedre med mobiler som har klaff og som ikke må knappelåses 😉

No comments yet

Legg igjen en kommentar

