Skip to content

Barndomsminner og To tøffe jenter med lyse fletter

januar 26, 2007

Jeg lagde jo sånn en fin liste over blogger jeg synes fortjener en fødsel. Har vel klart en eller to så langt 🙂

Men altså over til de tøffe jentene med lyse fletter. Det er vel sånn at du møter mange som har mer eller mindre å si i livet ditt. Etter at en av mine aller første venner fant bloggen min ble jeg sittende å tenke på de to første ordentlig vennene mine, de jeg husker som spesielle for meg allerede da.

Den første møtte jeg da jeg var i førskolealder. Jeg husker klatring i trær, lek og trygghet. Men mest av alt husker jeg at hun var litt av det jeg ville være: tøff og lyshåret med fine krøller.

Da jeg flyttet et halvt år ut i første klasse på barneskolen. Fra ei lita bygd til en litt større by, så var en av de første jeg møtte ei nabojente i blokka ved siden av. Jeg husker en bursdag hvor vi ikke kjente så mange, men hvor hun og lillesøstra satt sammen med meg og min lillesøster og koste oss med mammas sjokoladekake. Denne jenta har jeg siden kjent mer eller mindre hele livet. Det jeg husker best fra vårt vennskap den første tida: hun var tøff og lyshåret med lange fine krøller. Når vi lekte var jeg Månestråle og hun fikk våre egenskapte rolle Solstråle – og sammen skapte vi en Sølvpilenverden hvor vi var de barske jentene!

Så får jeg heller leve med at jeg har langt glatt mørkt hår, for jeg tror jeg lærte noe av tøffheten – og er ikke så verst tøff sjøl 😉 Hurra for tøffe jenter!

2 kommentarer leave one →
  1. Laila permalink
    februar 3, 2007 5:50 pm

    Det er utrolig artig å tenke tilbake på de første barneårene. Det fantes ikke en bekymring i verden – alt var bare trygt og godt. Håper bare jeg klarer å gi mine barn noe av den gode følelsen av «en verden uten bekymringer» :-).
    ps. jeg husker hvordan jeg ønsket meg svart langt hår – man blir visst aldri fornød med det man har…..

  2. februar 5, 2007 8:35 am

    Det er noe med det å ønske seg noe litt annet enn det man selv er 🙂

    Jeg bekymra meg masse da jeg var liten, jeg…. Mye mer enn nå 😉

Legg igjen en kommentar

