Skip to content

Lang ettermiddag

februar 13, 2007

Mannen ligger hjemme med influensa, men har sagt seg villig til å se etter og legge barn for at jeg skal få unna noen av de haugene som nå tårner opp på skrivebordet mitt på jobb.

Planen er å:

  • Få gjort unna noe korrekturlesing på dokumenter som skal ut på nyhetshylla.
  • Gjøre ferdig foredraget jeg skal holde for 20 ansatte i morgen – på et fagfelt jeg føler meg på litt gyngende grunn i
  • Få sendt avgårde eksport av katalogen vår til BIBSYS
  • Kanskje få lagt ut litt flere ressurser på nettsidene våre?

Alle de andre tingene må nok vente litt til. Det har vært travelt i biblioteket i det siste, det har ramlet inn bestillinger, folk fra universitetet og høgskolen og vi har drevet med litt intern opplæring i Biblioteksvar. Fryktelig morsomt at det er travelt 😀 Det er også ganske kult når arbeidsplassen på eget initiativ profilerer biblioteket som nyhetssak på nettsidene sine og vil ha bilder av oss inn i årsberetningen – slikt liker vi! Da har vi klart noe godt innad og utad.
MEN – jeg skal nok passe meg litt for at skuldrene ikke kryper oppover og mannen gleder seg til en ungefri uke i neste uke, for nå sier han at det er flere uker siden vi snakket sammen 😉

Jeg skal ihvertfall sitte litt utover kvelden og se hvor mye jeg får gjort! Og skrive liste over hva som fortsatt må gjøres:

  • Begynne på høringssvar til Bibliotekreform 2014
  • Prøve ut nettbasert OAI-editor for NORA (det vil si manuelt registrere dokumentene inn)
  • Skrive en enkel og kort forklaring om biblioteket til Biblioteksvar og institusjoner som vi vil at skal vite om oss og sende oss masteroppgaver og forskningsrapporter av interesse
  • Få sett gjennom NORA og finne masteroppgaver vi burde ha
  • Gjøre fedig litteraturliste til konferanse i begynnelsen av mars

Og som pausefyll lager jeg en bloggpost eller to 🙂

No comments yet

Legg igjen en kommentar

