Skip to content

Vel overstått vinterferie

februar 25, 2007

Så var ungene i seng. Jeg er plassert i sofaen og Ulf koser seg med Playstation på loftet.

Det er deilig å ha ungene tilbake. Og jeg kan ikke helt tro hvor fort uka gikk, selv om jeg savnet dem.

Så hva er de viktigste tingene som har skjedd denne uka, da?

  • Etter flere uker med travle dager og helger så ikke verken huset eller spesielt rommene til ungene ut. Så jeg gikk til verket og fikk ryddet begge rom.  Mikkel minstemann er en samler av rang og har nå i mange uker lagt sin elsk på en klementinkasse fra førjusltida. Den har vært fylt til randen av rusk og rask i noe som for Mikkel både er i et fast mønster og i streng orden. Men etter uker har den samlet mer og mer støv, jord fra en blomst og ting jeg ikke helt klarte å skjønne hva var. Så jeg bestemte at det var en av de tingene som måtte ut. Da jeg sa det til Mikkel på telefonen, sa han bare «å» og samvittighteten slet litt i meg. Jeg måtte si at jeg hadde flyttet på flere av tingene hans, men at han selvsagt kunne flytte alt tilbake slik han ville ha det når han kom tilbake. Og alt i alt tenker jeg alltid når rommene er ryddige og fine at de faktisk har veldig hyggelige, fine rom 😉
  • Jeg var ute en liten shoppetur etter jobb en dag og stakk innom Indiska. Der fant jeg tre aldeles fortryllende topper. Så jeg kjøpte en til Mathilde, en til Andrine og en til lille Kinaprinsessen. Og så sier jeg som andre jeg kjenner at om det blir en gutt, så finner jeg sikkert noen å gi den bort til 😀 Til slutt fant jeg en liten fin boks i blågrønt med steiner som var formet nesten som skjell. Den måtte jeg bare kjøpe til Mikkel siden jeg hadde ryddet så fært på rommet hans. Til Jonas kjøpte jeg en ny toalettveske på Vita. Skikkelig streit og litt kjedelig, for han sa med litt oppgitt stemme før han dro på vinterferie at han nok syntes at han var blitt litt for stor til toalettvesker med Ole Brumm på…
  • På onsdag var jeg på middag hjemme hos ei venninne og hadde en hyggelig ettermiddag med to gode venner. I en liten fin leilighet hvor det om en stund bor to istedetfor en. Derfor skal jeg om ikke altfor lenge gå gjennom alle barneklærne og plukke ut det fineste og ta med til leiligheten hvor det om ikke så mange måneder bor en liten familie.
  • På fredag var jeg lei jobb og hadde en ytterst uproduktiv dag, helt til jeg tok følge med ei nabovenninne hjem. Kvelden fortsatte med at hun og ei til kom opp en tur siden jeg var alene hjemme. Kvelden ble til natt og vin ble til mer og musikken ble høyere og høyere og det er fryktelig lenge siden jeg hadde det så morsomt. Heia hjemmealenejentefester!
    bilde010.jpg 
    (Takk til mobilfotograf Lena!)
  • På lørdagen gikk turen opp til Sjusjøen. Følelsen av å se gutta med rosa kinn og blåblå øyne var deilig. Og skitur idag var en fin avslutning på uka.

Slik flyr dagene, med innhold som er så bra at jeg kan ikke annet enn å tenke at livet er jo slik jeg vil det skal være. Spesielt når da Jonas virkelig lyser opp ved å få en streit, kjedelig toalettveske i gave og kan dra på overnatting på skolen uten å være pinlig berørt over Ole Brumm, og en fin pynteboks står på nattbordet til Mikkel og venter på at han skal våkne i morgen. Ulf ler litt av den fine toppen til tredjemann og de to andre toppene er avlevert to frøkner på Hamar. Ja, da kan jeg vel avslutte uka?

3 kommentarer leave one →
  1. februar 26, 2007 3:30 pm

    Hørtes ut som ei perfekt uke, utrolig deilig å ha kunne lade opp med sånne i bagasjen 🙂 Håper denne blir like fin!

  2. februar 26, 2007 10:33 pm

    Nå fikk jeg plutselig vondt av datteren som fortsatt har Tornerose-toalettmappe.

  3. februar 27, 2007 8:47 am

    Zava: Håper jeg også.

    frydefull: 😉

Legg igjen en kommentar

