Skip to content

A small step for mankind, a huge step for me!

mars 1, 2007

Dagen idag suser avgårde og jeg klarer ikke å legge vekk alle tankene som svever rundt i hodet mitt. Fordelen med å begynne et sted hvor det ikke er gjort så mye, er at det er mange ting som kan forbedres. Det er også bakdelen for et menneske med litt for dålig tid (les: meg).

Da jeg begynte her startet jeg arbeidet med å få bibliotekbasen ut på nett i oppdatert form. Løsningen som ble brukt her var en webhotelløsning som man oppdatert 3-4 ganger i året….. Joda, vi snakker 2007 og eksportering av data for å få det inn i basen. Så det tok ikke så lang tid før jeg hadde et ledermøtevedtak på at det blant annet skulle komme oppdatert søk på nett.

Idag er dagen! Basen ligger nå oppdatert og fin på nett, hele samlingen er synlig (noe de nok syntes var litt skummelt her før, så mye er ikke meldt inn til webhotellet) og jeg er veldig fornøyd. Jeg kan nå si opp webhotellavtalen og spare de pengene! Det tok sin tid på grunn av vanskelige og strenge brannmurer, men desto mer tilfredsstillende er det.

Det hjelper å mase! Idag har også tidsskriftsagenten vært her og han har fått i oppdrag å servere meg mest mulig informasjon om elektroniske tidsskrifter som burde være interessante, pakker og hvor mye det vil koste å gå over til bare elektroniske tidsskrifter der det er mulig. Tidsskrifter på sirkulasjon rundt omkring på kontorene skal bort (joda, vi snakker fortsatt 2007…) og jeg skal skrive en strålende sak om hvor mye mer tilgjengelig tidsskriftene blir både for folk her på huset og på regionkontorene.

Men jeg blir litt sliten av å mase og tenke på alle de tingene jeg vil ha gjort. Så akkurat nå om dagen er jeg litt rotete, skravlete og ukonsentrert. Det hjelper ikke helt med lappeskriving en gang – og det pleier vanligvis å gjøre susen for en stakket stund 😉

2 kommentarer leave one →
  1. mars 1, 2007 6:16 pm

    Gratulerer!

    Om du har tid til overs, så les dagens post her:

    http://www.neilgaiman.com/journal/index.html

  2. mars 1, 2007 8:28 pm

    Fantastisk, men ikke enestående. Har hørt mange lignende historier fra USA. Da skjønner man noe av den idealismen mange jobber ut ifra, kanskje spesielt i folkebibliotek. Den skal man ikke kimse av!

Legg igjen en kommentar

