Gratulerer til oss damene!

Men ikke for at vi skal sette oss ned og slappe av…

  • For jeg har blitt forbigått av mannen, som har jobbet i færre år enn meg, har likt utdanningsnivå som meg og nå altså 100 000,- mer i året enn meg…
  • Debatten om voldtektsfare og utrygge gater og om jenter er frie eller ikke frie er et tegn på at vi ikke er der vi skal være. Det er ikke gode nok støtter for jenter som opplever dette, verken før eller etter overgrep.
  • Vi har jenter og damer i landet vårt som ikke har de samme godene i samfunnet og arbeidslivet som vi andre har. Det skal ikke være sånn at du er dobbelt marginalisert hvis du er kvinne og innvandrer…

Det er sikkert mange andre ting også, men for at vi faktisk skal kunne si gratulerer, så er det mange ting som er bra også!

  • Mannen kan faktisk ta halve permisjonstida ved svangerskaps- eller adopsjonspermisjon. Det eneste vi diskuterer er hvem som skal få lov til å ha den først 😉
  • Jeg eier like mye som mannen, like mye gjeld også…

Det aller viktigste er vel å kjempe en kvinnekamp med utgangspunkt i en respekt for sitt eget og det annet kjønn og få verden til å se best mulig ut for alle parter. Gratulerer!

3 Comments

  1. Det var en snedig måte å se dagen din på! Bare så dere vet det alle sammen så er dama født på denne dagen:-)
    Så her kommer min hilsen, da du foretrekker å bruke dagen på seminar og ikke er tilgjengelig for en muntlig hilsen (hurra for likestillingen):

    GRATULERER MED DAGEN STORESØS`- JEG ER GLAD I DEG OG HÅPER VI SNART SEES IGJEN:-)

    PS: hva ønsker du deg?

    GIGA MEGA STOOOOOR BURSDAGSKLEM FRA LILLESØS` OG RESTEN AV VILLA SMEBY GJENGEN.

Legg igjen en kommentar

