Skip to content

Fotball, regn og vind

mai 18, 2007

Med mannen vel plassert i Cannes, planleggingsdag både i barnehage og på skole og en hyggelig visitt hos ei venninne i byen, gikk dagens ferd videre til Gjerdrum og fotballkamp for laget til Jonas. Langt ute i Gjerdrum. Jeg er ihvertfall i ferd med å bli bedre kjent på Romerike…

Vi parkerte og gikk ut av bilen og jeg takket høyere makter for at jeg hadde måkt med meg jakker og regnjakker før vi dro. Det var kaldt! Og det blåste. Kampen begynnte og gutta så den ene ballen etter den andre gå inn i eget mål. Jeg slutta å telle etter at fem baller hadde gått i målet… Så begynte det å regne. Mikkel hadde for lengst parkert inne i bilen utstyrt med vafler. Både regn og vind gjorde gutta kalde og foreldrene enda kaldere.

Heldigvis fikk de et mål før vi pakka sammen og dro hjemover med 1-10 i Gjerdrums favør 😉

Og ingenting er bedre enn et varmt bad, varme i peisovnen og  to gutter som endelig har fått varmen i seg. Nå håper jeg bare det er lenge til neste kamp og at de sovner godt og sover leeeenge i morra tidlig!

4 kommentarer leave one →
  1. stjernesøkeren permalink
    mai 19, 2007 9:52 am

    Livet som fotballforelder er nok ganske hardt … selv har jeg erfaring som fotballsøster og fotballkjæreste! Termos med noe varmt og en god bok er viktig. Også lærer man seg fort kunsten å høres ut som om man har sett hele kampen, selv om man har klart å lese fire/fem kapitler underveis.

  2. mai 19, 2007 11:12 am

    😉

  3. Laila permalink
    mai 19, 2007 3:58 pm

    Det er ikke uten grunn at vi fikk ungene over på noen andre aktiviteter da det gikk opp for oss at fotball ikke var deres greie. Jeg må bare innrømme at å lete byen rundt etter en eller annen fotballbane jeg aldri hadde hørt om, midt i rushet kl. 16:30 om ettermiddagen, uansett vær var et lite mareritt. Da er det faktisk bedre å stå inne i en hall en times tid selv om sola steiker ute… Men hva gjør vi ikke for at barna våre skal trives og ha det bra ;-). Hadde ungene kost seg med fotball hadde jeg nok stått på sidelinjen og heiet fremdeles jeg også :-). Ha en fin helg!

  4. mai 19, 2007 9:44 pm

    Er liksom noe med det, ja. For Jonas liker fotball. Har jo en mann som er så antisport som det går ann, men han står allikevel og hopper opp og ned når det er kamper for gutta 😉
    Mikkel minstemann er nok ikke like glad i fotball – og like greit er det…

Legg igjen en kommentar

