Skip to content

Kaosdager i biblioteket

juni 6, 2007

Jeg føler meg springende, utydelig, rotete og virrete. Det hjelper ikke at jeg har praksisstudent og en til opplæring som skrankevakt, samt at jeg ikke synes jeg har fått gått  skikkelig gjennom ting med kollegaen som er tilbake fra permisjon. Ei heller at august og utover er totalt uklart når det gjelder personalsituasjonen.

Igår følte jeg meg litt ekstra av alt, men tre gode ting gjorde dagen i biblioteket bra. Liv med mage og vogn trillet innom på veien. Gyrid fra åkeren på Kjeller stoppet også en tur og delte noen blide tanker om bibliotek, jobbing og livsvalg. Dessuten fikk jeg laget ferdig en Questbackundersøkelse om biblioteksbruk, og jeg hadde ikke glemt gamle kunster etter at jeg levde inni programmet en stund for et par år siden.

Idag har jeg hjemmekontor på spisestuebordet og har faktisk fått gjort en god del. Skal nok avslutte arbeidsdagen om en liten stund og avspasere resten av dagen, men må få ned litt til på den kursinga jeg håper vi får til på regionkontorene og Oslokontorene til høsten. Midt oppi denne dagen har jeg hentet en trøtt gutt etter overnatting i barnehagen, sendt en e-post om dumme ting som skjer i barnehagen til styrer og blitt telefonintervjuet fordi jeg har søkt om være folkereporter for årets TV-aksjon. Gutten er fortsatt trøtt, men fornøyd med at han turde sove over. Barnehagen ringte og jeg angret litt på at jeg legger meg oppi ting når vi bare har noen uker igjen, men har blitt oppbakket av gode venninner. Telefonintervjuet munner nok ikke ut i noe mer, men spennende var det jo å komme et lite steg videre 😀

3 kommentarer leave one →
  1. Tale permalink
    juni 6, 2007 2:51 pm

    Kaosdager, ja.. det var veldig fint med en kontordag. Selv om siste bakvakt ble en framvakt. I dag var Grazyna innom, jeg skal hilse masse. Håper noe av kaoset løser seg før sommeren. Lover å stå på før ferien. Høsten blir tøff nok… nå – reker, og båtsjuka! Tale

  2. juni 6, 2007 5:21 pm

    Intervjuet du en mulig sommervikar i dag også? Foratte det sitter en og halvhåper på tilbakemelding om at den du skulle snakke med sa nej… 😉

  3. juni 6, 2007 5:33 pm

    Tale: Håper også at personalkaoset løser seg 😉 Hodekaoset mitt også! Og idag har jeg satt opp masse småmøter 😉 Reker og båtsjuke blir nok bra!

    Stjernesøkeren: Han du snakker med er nestemann i køen om den første sier nei 😀 Her går det etter første-, neste- og videremann til mølla 😉

    Nå er det straks avgårde til foreldremøte for foreldre til høstens skolebarn!

Legg igjen en kommentar

