Drømmekommunen

I disse ettervalgkampdager har jeg satt sammen drømmekommunen min. Den skal bruke seg av de mulighetene som finnes – og helst alle på en gang. Her er et knippe gode tiltak, spredt på flere kommuner. Jeg vil altså ha dem alle!

Disse tiltakene er totalt fraværende i den kommunen jeg bor i, og det ser ikke ut til at årets valg kommer til å gjøre det noe bedre 😦 Det som forundrer meg, er at dette er tiltak som koster lite og gir stor gevinst, så hvorfor setter man ikke bare igang?!

3 Comments

  1. Leste du Postens reaksjon? Full av vrede og indignasjon – og med trussel om at hvis man skal kutte ut reklamen så må de kutte ut postruter…

    Jeg forstår ikke tankegangen om at ALT skal være innbringende – noen ting må man faktisk ha, og da må man være innstilt på at det også vil koste litt. Postgang, kollektivtransport, sykehus, sykehjem ++

    Nei til privatisering! Ja til effektivisering 😉

  2. Reklametiltaket i Aurskog-Høland er bra. Men Frp gikk fra 13,9 prosent til 32,4 prosent og manglet ca 40 stemmer på å bli det største partiet i kommunen. Det synes jeg er helt til å grine av.

    Årsaken er visstnok kulturhuskonflikten, men folk må jo skjønne at da må de leve med resten av politikken også!

  3. Stjernesøkeren: så det var flere artikler om Posten indignasjon, ja… Det er jo bra de er miljøbevisste, da… *blæh*

    tyri: Her står det visstnok mellom ordfører fra FrP eller Høyre 😦

Legg igjen en kommentar

