Skip to content

Det ville knust hjertet mitt

oktober 1, 2007

Tidsaspekter

Mikkel har tydligvis fått med seg praten. Når noen spør hvor lenge det er til han får et søsken, sier han at det er et år til. Jeg håper i mitt stille sinn at det bare er et år til, men blir overrasket over at han har fått med seg at det er det vi har sagt. Han har også fått med seg mer, fordi han her om kvelden på sengekanten spurte meg hvorfor det er så mange som sniker seg foran oss i køen. Det er ingen som sniker sier jeg, samtidig som det slår meg at grunnen til at han spør om akkurat det er fordi jeg ofte svarer slik på spørsmålet om hvor lenge vi har igjen å vente

Vi vet ikke, men det føles litt som om vi tar noen steg tilbake i køen stadig vekk

Det har Mikkel minstemann fått med seg og logisk nok tenkt at hvis vi «rykker bakover» må noen snike…

Knuste hjerter

En annen ting som er stort å ta i, er hvordan barnet vårt skal bli barnet vårt. Historien til vårt neste barn er en annen enn for de to første. Den største forskjellen er at en magemamma har måttet velge vekk sin framtid sammen med barnet. Å forklare dette for ungene er ikke så lett, men vi prøver. Og på spørsmål fra Mikkel, om hva jeg ville tenkt om jeg måtte gi ham vekk, kan jeg ikke annet enn å si at

Det ville knust hjertet mitt

Og i det ligger erkjennelsen om hvilket valg mitt barns magemamma skal bli nødt til å ta på vegne av sitt barn. Bak mitt barn ligger det et knust mammahjerte og verden største gave til det barnet.

Venting

Derfor er det umulig å si at jeg er sint over ventetider. Jeg kan ikke være sint, fordi det ligger en historie bak hvert barn. Kanskje er det flere som får en framtid sammen med biologiske foreldre, kanskje er det ikke så mange barn som fødes inn i en usikkerhet og verden er full av kanskjer jeg ikke kan styre. Det jeg kan styre er tanken på at det å få et barn til er riktig. Det er FIRE år til jeg er førti, jeg kan vente. På det barnet som skal til oss.

3 kommentarer leave one →
  1. oktober 9, 2007 6:19 pm

    Vi venter også. Har LID i mars i år.Og sint klarer jeg ikke å bli over økte ventetider.Men veldig frustrert innimellom. Enda dette er vårt fjerde barn. Vi har to hjemmelagde og en Kina-jente fra før, men vi føler fremdeles at vi har en plass ledig!

    Godt å lese om andre «ventere». Trivelig blogg!

  2. oktober 9, 2007 8:51 pm

    Oj – 3 going on 4… Jeg er nokså overbevist om at jeg kommer til å ville gå løs på fjerdemann når tredjemann har kommet 😉 Vi får se!

  3. oktober 9, 2007 10:10 pm

    Ja, det er jo ikke så dumt å være to adopterte søsken i samme familie. Dessuten er tre et vanskelig tall… 😉

    Du kan gjerne sende meg en e-post, dersom du har lyst. Fint med kontakt med flere Kina-ventere.

Legg igjen en kommentar

