Skip to content

Lekser – på ferie?!

januar 21, 2008

Min sønn er lettere sjokkert, men i ferd med å komme seg. Selv om opphavet opp til flere ganger har sagt og fortalt at han må gjøre lekser på turen, har han glatt fortrengt dette faktum. Helt til jeg idag ba ham om å ta med seg alle skolebøkene hjem etter skolen i morgen. For i morgen er siste dag før han skal ut på tur med meg til det store utland.

Det er ikke det at han er uvant med å reise, men kanskje litt det at det bare er han og meg denne gangen? Og at vi reiser med sekk og skal bo både litt her og der. Kanskje også at vi ikke har alle detaljer spikret når det gjelder hvor vi skal sove og hva vi skal se i Mexico. Kanskje er det også det at han vet at det ikke er mamma som står for den største ro og orden når vi ellers er ute og reiser… Pappa har mast om klær, pakking, tid, overnatting, lommepenger og avstand i noen uker nå.

For min del er det i ferd med å gå opp for meg at det å skulle ut på reise i to og en halv uke med eldstemann betyr to og en halv uke uten minstemann. Ulf synes jeg tar alt for lett på det faktum at det også er to og en halv uke uten ham. Men minstemann kjennes best i hjertet, kjenner jeg. Jeg trøster meg med at han får en fin tid bare med pappaen sin.

I miljøverntider snakkes det masse om det å fly og det å reise. Hvordan vi spyr ut guggeting mens vi fyker rundt omkring på kloden… Jeg kommer allikevel ikke utenom at jeg fortsatt synes det må være noe det viktigste man kan gi videre til ungene sine; en glede over å se nye steder, oppleve nye og ukjente ting og oppdage at mennesker er mennesker overalt. Jonas har reist en del før og jeg er sikker på at dette blir en opplevelse han vil huske og ta vare på.

Og poeden er i ferd med å komme over lekseplikten; han foreslo akkurat at vi kan sende leksene på e-post til læreren 😉

5 kommentarer leave one →
  1. smutthull permalink
    januar 22, 2008 9:37 am

    Det blir helt sikkert en fantastisk opplevelse! Jeg er supermisunnelig 🙂

  2. januar 22, 2008 10:13 am

    Det blir dte helt sikkert, men sommerfuglene er nå der da 😉

  3. Liv permalink
    januar 22, 2008 10:23 am

    Drar dere i morra tidlig eller?

  4. januar 22, 2008 6:07 pm

    Jupp!

  5. januar 23, 2008 9:28 am

    Ønsker dere en riktig så fin tur 🙂

Legg igjen en kommentar

