Skip to content

Disneyland

januar 31, 2008

I går var nok en stor dag. Vi skulle til Disneyland. Jonas var ikke helt fornøyd med å måtte ta offentlig transport til og fra, og Paul (som vi bor hos) var bekymret for hvordan vi skulle klare oss. Etter ti år i LA, har verken han eller Gretchen brukt offentlig transport. Jeg derimot, jeg gledet meg. Jeg synes det er spennende å måtte klare å komme meg fram på egen hånd. Selv om jeg altså hadde med meg en litt tilbakeholden ung mann. Paul hadde skrevet ut reiseruten med tider og kostnad, så vi var godt rustet.

Første etappe var med t-bane i tjue minutter og vi ble kjørt til stasjonen. Vi fikk kjøpt dagspass på automat og trasket ned på perrongen. Der sto banen klar for oss, så det var bare å stige ombord. På stasjonen vi skulle av på, bar det opp på bakkeplan. Etter å ha spurt noen fant vi fint fram til bussholdeplassen. Bussturen i seg sjøl to nesten to hele timer og setene på bussen kan vel ikke kalles behagelige… Eller som Jonas har lært å si: they have crappy buses! Men etter to timer med humpedump var vi der 😀

Selvfølgelig måtte vi gå noen turer mellom Guest Relations og Guest Services, men til slutt sto vi der med våre gratisbilletter til California Adventure Park og Disneyland. Og så vandret vi inn i Disneyland – trodde vi. Vi begynte med en flytur over California hvor vi dyppet tærne i vann, så over fjelltopper og endte med å se på fyrverkeri fra oven i Disneyland. Vi fikk med oss noen andre turer og litt High School Muscial før vi gikk til «information» – bare for å få beskjed om at vi ikke var ikke Disneyland, men i California Adventure Park.

Dermed gikk vi over til Disneyland, etter to timer over i den andre parken 😉 Og der tråkket vi fra den ene til det andre i seks nye timer! Hva vi gjorde? Skal vi se… En tur med Star Tour ut i verdensrommet, en tur med Pirates of the Carebeean, en liten tur med Mr. Toads og med the Mad Tea Cups. En masse andre ting, før mørket senket seg og vi trasket avgårde for å få oss litt mat. Jonas fikk dessert: fem varme donuts med melis på – og jordbær- og vaniljesaus til å dyppe dem i! Så da lysene glitret i trærne og vi akkurat rakk en tur med Indiana Jones, ja da var lykken fullstendig hos niåringen min.

For å toppe det fikk vi med oss litt LA-slang og stygge ord fra en tenåring som ikke var fornøyd med bussjåføren før vi satte oss på bussen og humpet tilbake til downtown LA, hvor lysene også glitret og jeg var litt mer fasinert enn Jonas.

dldonuts.jpg

6 kommentarer leave one →
  1. januar 31, 2008 8:34 am

    DET er desserten sin det 😀 Synd han ikke helt fatter samme interesse som sin mor for LA-lysene da 😉

  2. Pappa permalink
    januar 31, 2008 9:30 am

    Fytterakker’n, sier nå jeg. Han slår meg med flere lengder når det gjelder dessert!

  3. Liv permalink
    januar 31, 2008 10:40 am

    åååå det høres artig ut, og slitsomt (med alle de donøttene mener jeg)

  4. januar 31, 2008 10:40 am

    Fantastisk 🙂 Litt missunelig nå altså!

  5. Tyri permalink
    januar 31, 2008 3:06 pm

    Høres ut som dere har en fantastisk tur!

  6. februar 5, 2008 11:37 pm

    Stjernesoekeren: han har nok faatt med seg akkurat dethan ville 😉
    Pappa: Han slaar deg!!
    Liv: I foelge Jonas har han ikke faatt mange nok i USA, men idag sa han han hadde naadd sukkergrensen 😉
    Groftekanten og tyri: Vi kommer til aa huske dette!

Legg igjen en kommentar

