Skip to content

Viva Mexico – bare ikke nettilgangen…

februar 5, 2008

Saa er vi nesten framme ved slutten av reisen. Den har satt spor i Jonas ni aar, det er jeg noksaa sikker paa. Vi har gjort alt fra de typiske turisttingene til aa faa med oss vnlig meksikans supermarked. Vi hr syklet i varmen (ikke lurt), vi har kjoert golfbil rundt hele Isla de Mujeres og vi har snorklet i korallrevene utenfor Playa Carmen.

Jonas har moett nye venner i LA, han har turt aa kjoepe brus og potetgull paa egen haand uten aa kunn espraaket og han har sett de fantastiske Maya pyramidene i Chichen Itza.

Jeg har sett pyramidene paa nytt og oppdaget at jeg var heldig som var her i 1993 og fikk klatre paa dem og gaa ned i gravkammeret under pyramiden. Naa er alt stengt pga slitasje. Men fantastisk aa se var det naa og!

Det rare er at vi kom over ungdomsherberget jeg var paa for femten aar siden. Vi ruslet litt langs stranden her og et par bygninger bortenfor hotellet laa det! Jeg ante ikke egentlig hvor langt unna vi var, men der laa det. Forfallent og stengt… Jeg foelte meg litt melankolsk og gammel akkurta da. I foelge en veldig hyggelig reiseturoperatoer som holder til paa hotellet, ble det stengt for ikke mange aarene siden, rett etter at det var pusset opp. Ja ja.

Det er mange ting jeg maa skrive om, men det faar bli hjemme fra. I morgen drar vi hjemover. Jonas maa gjoere litt lekser paa den lange flyturen og vi har et par stopp underveis. 

Ting jeg maa skrive om:

  • Isla de Mujeres 
  • Chichen Itza
  • Xcaret
  • Cancun downtown by night og hvordan mor drar sin soenn med paa farlige (?)  kveldsturer
  • Hotellet vi har bodd paa
  • Jonas og iguanoer
  • Mexico og bussturer

Og i morgen blir min lille mann sju aar. Sju aar stor. Han har allerede planlagt sin tiaarstur i lengre tid 😉

3 kommentarer leave one →
  1. Liv permalink
    februar 6, 2008 9:29 am

    Vi gleder oss til dere kommer hjem !! Gratulerer med dagen Mikkel!

  2. Tyri permalink
    februar 6, 2008 9:38 am

    Gleder oss skikkelig! Håper ikke jobben kommer i veien for alt du skal skrive som vi vil lese 🙂

    Gratulerer med dagen Mikkel!

  3. februar 7, 2008 8:23 pm

    Jobb er jeg ikke helt klar for å tenke på riktig ennå 😉 Begynner igjen på mandag.

Legg igjen en kommentar

