Skip to content

Omskiftelige tider

februar 27, 2008

Våren er over meg, med smeltende snø, sol og snørrete unger. Det kjennes deilig med vårlufta og lyset. Så dytter jeg heller litt på tanken om at det er altfor tidlig og at påsken ikke har vært her engang – enda så tidlig den kommer i år.

Jeg dytter på flere tanker om dagen. Jeg vil flere ting på en gang. Og noen av dem vil jeg ha gjennom. På et vis er det så lett å tenke at vi kan eller må vente nå, til vi har fått tildeling og vært i Kina. På den andre siden aner vi virkelig ikke når ting faktisk kommer til å skje. Og det går ikke ann å sette alt på vent.

Derfor lurer jeg på om vi skal flytte. Eller bo tre måneder et sted i Europa hvor mannen kan få hospitere. Eller om jeg kommer inn på master til høsten. Kanskje jeg lurer på hvordan jeg skal ha råd til en elbil? Og hvordan jeg skal ta tida litt tilbake? Eller hvordan jeg skal klare å mene noe om alt jeg faktisk bør mene noe om.

Ting er aldri de samme som dagen før, og det er jammen godt. Så får vi se hvordan det ender.

3 kommentarer leave one →
  1. Pia Solheim permalink
    februar 27, 2008 10:19 pm

    Hei!
    Det er så artig å lese om dine tanker og de er jammen mange sammenfallende med mine. Jeg har så lyst til å ta en master og jeg har lyst til å flytte ett år til England. Og jeg lurer på hvorfor i alle dager vi ikke bare gjør det.. Jeg lurer på om vi ikke bare skal selge bilen…

    Håper alt er bra ellers.

  2. februar 28, 2008 8:54 am

    Ja, hvorfor i alle dager. Vi er kanskje treigere enn vi liker å tro?!
    😉

    Alt vel ellers, men som sagt; noen endringer ma jeg ha. Av den ene eller andre sorten. Si ifra om du selger bilen eller begynner på master 😀

Trackbacks

  1. Tirritert… « Olavas rike

Legg igjen en kommentar

