Skip to content

Tidtaking

februar 29, 2008

Apropos ønsket om å ta tide litt tilbake. Vi har det ikke så verst. Hverdagen balnserer seg på fint vis utover i uka. Men det er viktig at den gjør det og at vi holder et bevisst øye med den. For vi har vært der da den ikke gjorde det og jeg plutselig en dag så at det gikk utover tålmodighet og ro hjemme.

Nå har eldstemann vært forkjøla i tre hele dager. Uvant. Men på tirsdag fikk jeg vaska en mengde klær og støvsugd en hel etasje. Jeg fikk kasta glass og metall i resirkuleringsboksen øverst i borettslaget. Det var hauger av poser nede på boden. Jeg fikk også lagt flere poser med klær i UFF-boksen. Dagen etter var mannen storfornøyd med å få gjort enda mer. Idag er det nesten så jeg tenker at jeg skal få jobbet litt også – med jobb altså.

I tre dager har Jonassen sett filmer. Første dagen så han «Unaccompanied minors» (Unger som reiser alene med fly og som ender opp sammen mot resten av flyplass»pakket») og «Rat race«. Han forelska seg i den første filmen, så den så han igjen dagen etter, og deretter så han «Rush Hour 3», tror jeg. Vi går for aldersgrense 11 år nå 😉 Så idag er det «Little Miss Sunshine» som rusler over skjermen. Verden fineste lille historie om helt vanlig mennesker som er like uvanlige som resten av oss. En homseonkel som nesten tar selvmord fordi hans elskede forelsker seg i en annen. Ei lita supersøtrund jente som er på vei til missekonkurranse med resten av sin dysfunksjonelle familie. Storebror sier ikke et kvekk, far er foreleser i «du klarer alt om du bare bestemmer deg for det» og mor er kanskje den mest normale?! Selvfølgelig foregår reisen til konkurransen med en utslitt gammel folkevogn med alt det innebærer av stopper og både fysiske og mentale forviklinger. Og jeg kjenner inni meg at det er litt kult at sønnen er opptatt av og tar slike filmer.

Og så møter vi helga i et rolig modus. På mandag er han sikkert frisk som en fisk. Jeg har jentehyttehelg bak meg og gutta har kost seg med bare å være gutta.

butterfly.jpg
6 kommentarer leave one →
  1. februar 29, 2008 10:40 am

    Høres ut som om du kan ta helga med god samvittighet 🙂

  2. februar 29, 2008 10:50 am

    Ja, tror nok det. 😀 God helg til deg også. Håper dere har kommet i hus!

  3. mars 4, 2008 11:35 am

    Vi er på plass 🙂 Bilder kommer bare jeg klarer å ta meg i nakken lenge nok til å finne igjen fotoapparatet 😉

  4. mars 5, 2008 12:14 pm

    Jeg syns du har vært riktig så flink 🙂
    Kos deg på hyttetur!

    Jeg får en rolig hjemmekosehelg. Gleder meg veldig til det.

  5. mars 5, 2008 7:00 pm

    groftekanten: Hytteturen er over og var veldig rolig behagelig! Med vin og jentetur i skogen! Kos deg med din kommende helg!

  6. mars 5, 2008 7:33 pm

    ok… jeg var litt sent ute mao 🙂 hehehe Ønsker deg uansett en fin helg selv om du er ferdig med jentetur med vin på.

Legg igjen en kommentar

