Skip to content

Helt ute av det

juni 18, 2008

Pick up the nearest book.
Open on page 123.
Find the fifth sentence.
Post the next three sentences.
Tag five people, and acknowledge who tagged you.

Egentlig er jeg helt ute av blogging om dagen. Ordene er der, men det tar for mye energi å få dem ned på skjermen slik jeg vil ha dem, så da lar jeg heller være. Litt tilfeldig oppdaget jeg at jeg var tagget i midten av mai. Memen ble sendt fra Brutus. Og i mangel av egne ord, kan man jo bruke andres 😉

Da jeg gikk sykemeldt med hånda i gips fikk jeg faktisk lest masse bøker. Det var første gang på lenge og veldig veldig deilig. Akkurat nå leser jeg ingen. Men den siste jeg leste var «After dark» av Haruki Murakami. En bok som nesten er en film i sitt tekstlige uttrykk, spør du meg.

Men altså:

Nå og da nynner han et tema fra denne sekstenhundretallsmusikken. Han tar en deodorant opp av toalettmappen, sender en liten dusj under armene, bøyer ansiktet ned mot armhulene og tester duften. Så åpner og lukker han fingrene på høyre hånd flere ganger, og prøver ut forskjellige bevegelser.

Og så de fem:

  1. Grøftekanten
  2. Somalieren
  3. Frydefull

Tror ikke det blir flere. Det vil si: Beate kan få ta den den dagen hun kan!

4. Beate

3 kommentarer leave one →
  1. juni 18, 2008 12:25 pm

    Altså, siden du ikke tagga meg skriver jeg det her. Jeg leser Alaa Al Aswanys The Yacoubian Building, og der er det sånn:
    He performed more than twenty prostrations in thankful prayer the moment he heard the news and issued his instructions for the slaughter of the bullocks. He also secretly distributed more than twenty thousand pounds to poor families whose needs he himself took care of and gave a further twenty thousand to Sheikh el Samman to be spent on charitable purposes under his supervision, not to mention the twenty golden guineas he donated to Sheikh el Samman on this occasion. A different feeling toyed with Hagg Azzam’s heart when he thought of Souad: how should he celebrate his fabulous win with her that night?
    Rimelig ordrik kan man si 🙂 Men vakkert .. Og det er jo nesten ikke måte på takknemlighet

  2. juni 18, 2008 12:26 pm

    Hvordan går det med deg?
    Jeg leste din blogg og så Beates og så måtte jeg gråte litt og være takknemlig for at jeg har det så bra som jeg har det.
    Kommer du og sitter i hagen snart?

  3. juni 18, 2008 12:55 pm

    Ja, det må jeg – snart.

Legg igjen en kommentar

