Skip to content

Voksdukstolunikum

august 22, 2008

Det er ingen vits i å late som om jeg ikke er selvtilfreds og aldri så lite stolt av min egen gode idè. Og om noen kommer med at dette har vi da sett i det og det interiørmagasinet, så ikke kom med det her!

Vi har noen veldig fine spisestuestoler til et fantastisk fint og tungt spisestuebord. Mindre fint hadde skaistoffet på dem begynt å bli etter noen års bruk. Så lite fint at det nå hadde sprukket opp til flere steder på flere stoler.

Stoff må vaskes hvis det blir sølt på, eller stoffet må være av en så god kvalitet at prisen ville vært deretter. Har jeg nevnt at vi har to hus, masse gjeld, jeg jobber halvt og burde ha lest mer av pensum på mitt nå påbegynte masterstudium? Voksduk er ikke så dyrt. Ihvertfall ikke når man trenger 90 cm av en bredde for å få til åtte stoltrekk. (Det er like klamt under rompa som skai, men vi sitter da med klærne på, så… ) Og sist, men ikke minst – det kan jo søles på! Da er det bare å ta kluten og vaske av, sånn som jeg kunne med den gamle stygge skai’en!

Nevnte jeg at jeg synes det var et lurt bytte?? Så nå har jeg skifta på fem stoler og bytta ut pyntespiker med nye. Ikke har jeg målt avstand mellom hver spiker og litt skeivt er det her og der, men det ble så mye finere enn det gamle trekket og jeg gleder meg til å ha mine første gjester på middagsbesøk!

6 kommentarer leave one →
  1. august 22, 2008 7:30 pm

    Oi, så fint! Veldig imponert, nå. :o)

  2. august 22, 2008 7:42 pm

    Det syns jeg var en helt genial plan! Og om jeg noensinne føler behov for å skifte trekket på kjøkkenstolene så skal jeg huske dette.

  3. august 23, 2008 6:27 am

    Genialt, var det noe om at nød lærer naken kvinne å spinne eller? Du er veldig flink!!

  4. august 23, 2008 2:33 pm

    Aha.

    Jeg som i noen dager nå har gåt tog lurt på hva vi kunne gjøre med våre 24 stoler, som er fulle av syltetøy. Det er bare noen år siden de ble vasket, men det var jo en kjempejobb. Så med mindre en slik duk ikke tåler bruk i mer enn noen år, så ville jo dette være genialt!

    Kan vi leie deg en helg?? 😉

  5. Anne Siri permalink
    august 23, 2008 3:24 pm

    Du e så kreativ og flink! Æ e stum av beundring:-)

  6. august 23, 2008 7:24 pm

    Oj, nå føler jeg meg veldig veldig flink 😀 Og glad, for det var så mange fine kommentarer her! Selvfølgelig kan du leie meg, Beate!

Legg igjen en kommentar

