Skip to content

Margsliten

januar 18, 2009

Tenk å være margsliten hele tida.

Vi lever etter klokka både i uka og i helgene. Vi maler, vi hjelper til med flytting, vi vasker ut og vi maler igjen.
Jeg sjonglerer to jobber og studier og føler at ingen av delene helt følges opp godt. Jeg søker jobber og blir intervjuetog kjenner at jeg ikke helt har overskuddet til å måtte foreta et valg om jeg må.

Men det er bare for en periode. Det er jo folk som har det slik hele tida. Som sjonglerer dårlige betalte jobber, slitne boliger og kanskje bruker tid på å forflytte seg fra den ene arbeidsplassen til andre. Som gjør dette i flere år. Som aldri får hvile. Det er ikke rart folk blir sjuke.

Idag har jeg gjort lite. Men mye. Vært sammen med ungene. Fortrengt alt som ligger som ei liste i notatboka mi. Ikke gjort en eneste avkrysning for fullført. Rydda rommene til gutta. Laget gode kjøttkaker. Sett dårlig familiefilm midt på dagen.  Klappa litt på sjuk Jonas. Skravla med pratete Mikkel. Hatt en hel helg i en lang søndag.

Det er tross alt verdt det, så får jeg være margsliten en stund til. Livet er på skinner på sitt vis.

2 kommentarer leave one →
  1. januar 19, 2009 1:12 pm

    Kjære deg, jeg skjønner ikke hvordan du har ork til å sjonglere to jobber, studier og familieliv – og attpåtil finne energi nok til å sette inn støtet med hus nr. 2. jeg er mektig imponert – og håper det snart er over. Ei helg i en søndag er vel fortjent!

  2. januar 20, 2009 10:03 pm

    En helg i en søndag gjorde godt det! Og planen er å ha huset ferdig til visning og ny fotografering på søndag. Så får vi se hva kjøperne sier og gjør. Kryss alle fingre!

Legg igjen en kommentar

