Skip to content

Regnbuekake – noe moderert

februar 8, 2009

Mikkel minstemann skal ha litt over tjue gutter på bursdag i morgen. Vi skal prøve oss på kaker med mange farger. Jeg kom over denne oppskriften etter tips fra Tea:

regnbuekake

Jeg tror ikke at de norske fargeelementene i konditorfargene klarer å bli like skarpe som disse. Men det ser såpass morsomt ut at vi har tenkt å prøve oss på noe som forhåpentligvis resulterer i fargerike kaker, ihvertfall!

Så nå er vi utstyrt med kamera og ingredienser. Følg med! Sammenlign gjerne prosessen med den hos the omnomicon 😉

Ingredienser

ingredienser

Ingrediensene må jo nødvendigvis være litt anderledes enn de amerikanske. Men vi har da ferdigblandinger til det meste! En stor pakke med muffinsrøre er innkjøpt. Planen er å lage en kake som det skal krem på og en det skal sjokoladeglasur på. Konditorfarger har vi fire av. Jeg tror at hun som har laget kaken på den andre bloggen har blanda noen av de fire fargene hun hadde for å få hele regnbuen. Denne gangen prøvde vi ikke det, men holdt oss til de fargene vi hadde. Mikkel hjalp meg med å blande røre.

konditorfarger

Som sagt tror jeg ikke fargene i konditorfargene kommer til å klare seg like bra gjennom steking i ovnen, men håpet er at de klarer seg i midten slik at de synes når vi skjærer opp kakene. Det dumme er at det vet vi ikke før dagen er der og alle skal ha kake 😉

Utrøring av farger

roreutfarge

rortutfarge1

Fargene ser fine ut både før og etter at de er rørt ut, om enn ikke like knæsje som i den amerikanske utgaven. Mikkel er fornøyd så langt.

Pen oppvask

oppvask

Det var spesielt et av bildene jeg syntes var så fint på den andre bloggen. Nemlig det av oppvasken. Fargerikt. Min ble ikke så verst pen den heller!

Rett før kaka går i ovnen

roreiform

Dette er faktisk røre nummer to. Vi var litt mindre forsiktige med mengde farge i denne og den ser penere ut også. Neste post får bli med det ferdige resultat. Det var morsomt å bake og fotografere samtidig!


8 kommentarer leave one →
  1. Liv permalink
    februar 8, 2009 2:26 pm

    Det ser godt, skulle gjerne smakt. Her kom Mary på besøk med ordentlige gluten og melkefrie brownies og de er det beste jeg har smakt noen gang. Kakemix fra Statene, så vi skal nå dissekere innholdsfortegnelsen og se om vi klarer gjenskape dem 🙂

  2. februar 8, 2009 4:41 pm

    Nå er jeg veldig spent på resulatet! Det ser jo veldig lovende ut så langt! 🙂

  3. februar 8, 2009 5:26 pm

    JEG bruker en oversettelse apparat å svar , be om tilgivelse det fattig omgangsspråk! Jeg er glad for at du fikk moro gjør denne kake , og det ser ut som du er bekymret om en prosess. Ikke vær bekymret! JEG er trykke sammen. Meget hyggelig kinofilmene! =)

  4. februar 8, 2009 9:25 pm

    Liv: Det var flere av ungene som ikke likte bløtkaka 😉 Men den så fin ut!
    Tea: De ble fine 🙂 Følg med på neste post!
    Aleta: That translation-thingie was a great idea and made the Norwegian funny 😉 But understandable! I am posting the result of the baking process also 😀

  5. februar 13, 2009 8:07 pm

    Utrolig festlige kaker. Regner med at de ble godt mottatt i bursdagsselskapet 🙂
    Ha ei fin helg

  6. februar 15, 2009 11:18 pm

    Petronalla: Kakene var morsommere å lage enn å spise 😉

  7. elisa permalink
    februar 25, 2009 11:06 pm

    love the colors I made cupcakes with box mix directions and everybody loved it!!

  8. mars 1, 2009 10:14 pm

    elisa: cool! 😀

Legg igjen en kommentar

