Skip to content

Den rare damen på Europris

juli 8, 2009

europallIdag har jeg vært den rare damen på Europris. For jeg har nemlig vært på jakt etter to stykk paller av den gode gamle typen. Pallene er del av en plan, de skal ende opp som en fin utedagseng på hytta. Hjul til å sette på under er innkjøpt. Det samme er beslag. Og selvfølgelig et par fin puter. Madrass har vi på hytta.

Men pallene manglet jeg altså. Etter å ha ytret mitt ønske om paller på facebook fikk jeg forslag om å lete på finn.no. Eller høre på Ilseng hvor innsatte snekrer paller. Og jeg fikk til og med en hyggelig melding fra en gammel bekjent om at det bare var å troppe opp på Byggmakker for å få et par. Heia sosiale nettsamfunn, sier jeg bare.

Begynnelsen kom med en pall som sto i kjelleren på biblioteket. Etter å ha spurt litt rundt var det avklart at jeg kunne ta den. Så det gjorde jeg. Men etter å ha lempet den inn i bilen måtte jeg spørre min kollega om det er veldig sært å ville ha fine paller… For den var nokså sliten og gammel. Litt maling på topp og et knust hjørne under.

På vei hjem suste jeg derfor innom Europris med en aldri så liten baktanke i hodet. Jeg trengte kanskje ikke egentlig et par serveringsskåler, men mannen og jeg har faktisk snakket om å bytte ut de noen tiår gamle serveringsbollene vi har stående hjemme. Så da hadde jeg da noe jeg skulle gjøre i kassen. Samtidig var det lettere å spørre jenta på nitten eller no’ om hun hadde et par paller jeg kunne ta…

Jenta var hyggelig, men så litt rart på den pent kledte damen som ville ha paller. Men altså; det sto noen rundt hjørnet. Om det var greit at jeg bare tok dem? Ja, hun kunne ikke skjønne annet. Så jeg betalte, føyk rundt hjørnet med bilen og så to alldeles nydelige nysnekra paller på lasteplanet til lageret.

Så den rare damen med pene klær lempet den gamle, stygge pallen ut av bilen og lempet de to nye, fine inn i bilen. Nå står en gammel stygg pall der to fine nye sto.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

