Ventesteiner

Idag har Rumour Queen en god ide. Jeg skal hjem og lage en ventebolle med ventesteiner. For hver tildeling skal jeg fjerne antall steiner lik antall tildelte dager. RQ har lagt utposten som en idè til hvordan man kan gjøre ventetida litt mer forståelig for ventende søsken. Det er klart venteida blir surrelastisk for en som var bare fem og en som var åtte da det hele begynte. Og som er ihvertfall et år eldre enn de er nå når tildelingen en dag kommer. Så dette blir ventesteiner for både ungene, mannen og meg.

For å regne ut antall steiner jeg må ha brukte jeg denne siden. Det blir 205 steiner. Lurer på om det skal være glassteiner eller vanlige steiner? Eller noe annet?

Steiner

Jeg gleder meg til å kunne fjerne noen hver måned!

4 kommentarer om “Ventesteiner

  1. Liv

    Kanskje du vil ha noen fra hagen? Ventesteiner altså? Kanskje noen forskjellige, glass og stein og porselen. Hva med å ønske seg noen fra gjestene på søndag …

  2. Tenkte guttene skal få være med og finne/kjøpe steiner. Men det med å ha forskjellige steiner høres egentlig veldig fint ut 😀 Og vitar gjerne noen fine fra hagen! De kan ikke være for store, da 😉 Alle må få plass i bollen.

  3. Venteida går på hvor mange dager det er mellom datoen for tildeling som er nå og datoen vi har for tildeling. Den siste tildelingsdatoen var 22. mars 2006 og vi har datoen 13. oktober 2006. Mellom disse er det 205 dager. De siste tildelingene har inneholdt mindre enn ti dager alle sammen. Så det kan ta lang tid å få ut alle steinene av bollen.

Legg igjen en kommentar

