Skip to content

Digital paradishopping

august 29, 2009
tags: ,

Jeg har brukt noen dager på å lete opp igjen passordet mitt. Så jeg har heller brukt tida på å hoppe paradis. Digital paradis. Jeg er innom andre blogger gjennom leseren min. Det er ikke alltid jeg orker å lese alt jeg abonnerer på, eller jeg ramler innom noe helt annet enn jeg har i min egen leser.

Men jeg er alltid innom Hanne. Hun skriver så nyttig om det å være foreldre, og så skriver hun ekstra fint om det å være adoptivforeldre. Selv om jeg ikke er det – ennå – så er dette viktig lesing for alle. Også de som ikke er i nærheten av å skulle adoptere, bare fordi det bare er Hanne som kan skrive slik om fellesskap nyanser trommekurs og bunad! Jeg skal lese den om igjen.

Og jeg er alltid innom Beate. Mange av postene til Beate er tankevekkende, viktige og interessante. En del hopper jeg over. Men det er ikke mange som klarer å irritere meg. Derfor var det faktisk litt deilig å bli så irritert at jeg bare måtte kommentere. Det ble også en interessant diskusjon i kommentarfeltet. De fleste blogger har kun et titalls lesere og det kan bli fruktbare diskusjoner rundt poster der også, men jeg liker diskusjonene der jeg ikke nødvendigvis vet noe om de som skriver. Så stikk innom og les om når Beate desverre lot den rette komme inn.

Blogglesing kan også bestå av noe så simpelt som verden beste løsning, som du ikke har være i nærheten av å tenke på. Så også denne uka. For jeg hater hater hater bananfluer og de elsker kjøkkenet mitt. Tenk lykken da jeg fant et lettvint, praktisk kjerringråd hos Ingeborg. Og ja, jeg lover; det virker som bare f….. 😀 Så: Spread the word!

Sånn bortsett fra å lete etter passord, finne masteroppgaveproblemstilling og nyte sommeren som nå er over, har jeg latt meg overtale til å begynne å strikke og hekle… Jada, kjerringa lissom. Så nå er jeg på leit etter en oppskrift på et fint, men enkelt sjal. Jeg har nemlig kjøpt garn fra pickles. De har sin egen blogg også. Nydelig 😀 Gi meg gjerne tips om fine sjal 😉

Og selvfølgelig behøver jeg ikke å ha RQ’s blogg på leseren. Men jeg har den der – og er innom så ofte det er noe nytt. Og selv om det går saktere enn noensinne, så er det ikke mindre grunn til å kose seg med postene om de som faktisk har kommet dithen at de har fått tildeling og et nytt barn. Så Babies-postene er mine favoritter! I Norge er det ikke lov til å vise fram bilder av barna sine offentlig før man har vært og hentet dem, men det gir en helt spesiell følelse å lese om tanker og følelser rundt den store telefonen – og se de kornete bildene av et barn de har til gode å bli kjent med.

4 kommentarer leave one →
  1. august 29, 2009 1:29 pm

    Thanks for the shout out!

    Blogger kan brukes til så mangt:-)

  2. august 29, 2009 7:26 pm

    Åh, tusen takk for fine ord!
    🙂

  3. Fride permalink
    august 29, 2009 10:32 pm

    Jeg sender deg ei oppskrift på sjal, så får du bare sette i gang!

  4. august 30, 2009 4:31 pm

    Bare hyggelig å kunne vise til kunnskapsrike mennesker, det være seg praktiske løsninger og kloke ord 🙂

    Og Fride; send i vei!! Takk 😀

Legg igjen en kommentar

