Skip to content

Tatovering nummer 3

november 1, 2009

tatovering

Dette er den hyggeligste opplevelsen. Ikke er jeg ung og lite verdensvant lenger og ikke er jeg litt eldre og i passelig opprør mot normene. Jeg har ei god venninne som er min motsats på mange områder. Der jeg er nokså A4 – ihvertfall utenpå, er hun deilig kaotisk. Hun er den jeg står opp klokka fem for, for å få lov å bli med når hun kjøper blomster til torghandelen hennes. Hun er den jeg deler kaffekopper med over en formiddagstime vi begge har lurt oss til. Hun er den jeg bekymrer meg for og vet at alltid vil klare seg. Hun er den jeg bestemmer meg for å dra med til et tatoveringsstudio på Stovner. Hun har tenkt på det en liten stund og jeg også. Så hvorfor ikke?

Ingen av oss har tenkt noe over hva vi vil ha. Eller har vi det? Hun vil ha noe som har med dyr å gjøre, jeg vil ha noe som er fint og ikke betyr noenting. Damen som driver studioet har visst begynt som make up tatovør… Tja jada, tenker vi og lar oss legge under nåla. Vi koser oss, vi gjør noe helt annet en formiddag. Min venninne ender opp med en pote på skuldra og jeg ender opp med en ingenting nederst bak på leggen.

Ingentingtatoveringen min er den som synes best. Jeg liker den godt og likte den enda bedre den dagen en av mine daværende kollegaer utbrøt, da hun gikk bak meg på vei ut av flyet: «Så fin strømpebukse du har, med mønster og greier!» Mønsteret mitt følger med på alle mine gjennomsiktige strømpebukser, det!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

