Skip to content

Ny baby på gang

januar 10, 2010
tags: ,

Neida, det er ingen baby av den menneskelig sorten som er på vei inn i heimen. Vi har kjøpt oss hund. Etter lange diskusjoner over noen år og med bestemmelsen om at Modesty skulle slippe flere dyr som invaderte hjemmet hennes, ble vi alle overbevist etter å ha besøkt en oppdretter. Pusur skal bli storepus 😉 Jeg er selvsagt også overbevist om at det er skjebnen fordi jeg gikk inn på finn.no akkurat den dagen det lå ute en annonse for valper av akkurat den rasen vi har lest om for en stund siden.

Så da går vi spennende tider i møte! Jeg satser på velvillig arbeidsgiver og på at mannen får noen hjemmekontordager slik at vi kan gi valpen en fin velkomst her. Begivenheten er selvsagt behørig flagget på facebook med dertil hyggelige tilbakemeldinger. Den er også spredt på sms og telefon til venner og familie. Det er i  ferd med å slå meg. Dette minner meg om noe. Det minner meg om da jeg gikk gravid. Plutselig er det mange som mener noe om ansvaret. Husk det preger hele hverdagen. Det er mye ansvar. Det er viktig å…. gjøre en lang rekke ting riktig. Jeg var ingen stor planlegger i forhold til hva slags mamma jeg ville være da jeg gikk gravid. Ungene bestemte med sine personligheter hva slags hverdag vi skulle ha. Tålmodighet er den beste egenskap en kan ha. Det var og er erfaringen jeg gjorde meg. Hverdagen ble ikke endret mer enn det vi ville og vi står fortsatt for retningen på den.

Så jeg har en følelse av at vi vil komme til å få mange tilbakemeldinger i kategorien bør og hva hvis og klarer dere i tida som kommer – og den samme følelsen av at vi kommer til å gjøre det slik det faller seg best for oss 😉 Vi gleder oss stort til å måtte oppdra igjen. Og er fryktelig opptatt av navn om dagen. Jentenavn, for det er ei tispe som kommer! Og så får vi se om min lille teori holder vann 😉

http://www.flickr.com/photos/306/ / CC BY-NC 2.0
4 kommentarer leave one →
  1. januar 11, 2010 7:48 am

    Aaaa spennende rase dere har valgt dere ut 😀 Det må være en av de mindre kjente for min del. Jeg tror dere har helt rett holdning, dere skal ha en hund inn i deres liv, ikke tilpasse livene deres til en hund 😉

  2. januar 11, 2010 1:18 pm

    Det er en av de mindre kjente for del også, så vi går spennende tider i møte! Men som sagt gleder jeg meg masse!

  3. Heidi permalink
    januar 14, 2010 9:37 pm

    Spennende tider i møte! Min filosofi er at dersom man skal gå rundt å tenke på alle eventualiteter, så blir det aldri til noenting. Og ansvar har ikke tatt livet av noen, så vidt meg bekjent! Lykke til!

Trackbacks

  1. Julekavalkade « Olavas rike

Legg igjen en kommentar

