Skip to content

Forsøk nummer to

oktober 27, 2013

Jeg har forsøkt overgangen til naturlig hårfarge en gang allerede. Egentlig trodde jeg det var lenger siden. Men i 2010 bestemte jeg meg for at nok var nok og at jeg ikke orka flere runder med hårfarging. Selv om den farginga sitter nesten som en ryggmargsrefleks. Jeg har farga håret sjøl så lenge jeg kan huske. Men en ting er å farge håret fordi jeg vil ha forandring. En annen er å farge håret fordi etterveksten er ulevelig. Og den ble for stor, den forskjellen mellom farga og naturlig hår. I 2010. Og så fikk jeg hjelp til å farge det hos snille Ingebjørg frisør en stund. Så da ga jeg opp og begynte å farge det igjen.

Det å bli småbarnsmor igjen, gjorde også noe med valget. For det kjennes litt å skulle være grå småbarnsmor. Noe i meg protesterer. Men det er jo rart, for innerst inne vet jeg jo når jeg begynte å få de første grå hårene. Det var idet jeg ble tobarnsmor. Da var jeg 30. Nå er jeg trebarnsmor. Det ble jeg da jeg var 39, noen uker før jeg rundet førti. Nå er tida.

Tanken er å ta en liten kavalkade over farger jeg har hatt gjennom tidene. Om jeg får tid til å grave fram noen bilder vil tida vise. Men her er ihvertfall et fra 2010 og altså første gang jeg bestemte meg for å bli grå.

Bilde

No comments yet

Legg igjen en kommentar

