7 ting jeg liker ved meg sjøl

Somalieren har tagget meg. Det er lenge siden sist noen har gjort det nå, og denne blir vanskelig. Vanskelig er bra. Jeg liker mange ting ved meg selv, men tror ikke jeg har organsiert eller ramset opp sju ting før, verken for meg selv eller andre.

  1. Jeg har et stort hjerte. Det er plass til mange mennesker i det. Det kan alltid ryddes plass for noen om nødvendig.
  2. Jeg er flink til å være alene. Jeg liker at jeg klarer å gi meg sjøl rom og tid når jeg trenger det.
  3. Jeg liker floskler og liker at jeg bruker dem uten respekt, men ærlig. Å kunne si med den største selvfølgelighet at jeg ser på ungene mine som min største rikdom, eller at noen dager er som gaver – Det liker jeg!
  4. Jeg liker hendene mine. De er fine og trygge å se på, og de har alltid en liten klapp til et eller annet hode eller kinn.
  5. Nå ble det vanskelig… Tre ting til! Hmmm… Jeg har en evne til å «snu meg sjøl» når ting blir tøffe eller vanskelige.
  6. Jeg liker den jeg har vokst til å bli i mitt samliv med mannen.
  7. Siste punkt burde kanskje blitt det jeg liker best ved meg sjøl. Men sånn blir det ikke, for nå vet jeg ikke om mer, tror jeg. Jeg liker øyebrynene mine, som er buskete med et hårløst midte. De gir meg karakter 😉

Ikke hadde jeg trodd jeg skulle komme til sju, men der kom de som perler på en snor – nesten. Og så er det nestekvinner ut. Fionovar er fersk som blogger og fortjener å fortelle fine ting om seg sjøl, Hanne – som jeg titter innom av og til og frydefull fordi det er så hyggelig å se hva andre er selvfornøyde med!

4 kommentarer

Legg igjen en kommentar