Skip to content

Små barn og store byer

mars 17, 2013

Vi har vært i storbyen, minstemann og jeg. Det er ikke hver dag og som Lars, fem år, alvorlig forteller: vi bor tross alt på landet. Da må jo en stakkar forte seg innom Body Shop, som ligger bare en snublefot unna togstasjonen.

Siden jeg mangler øyekrem og aldri kommer meg til Body Shop på landet, får jeg handle i storbyen! Damen bak disken klarer å selge meg «Youth drops» (!), selv om jeg tror hva jeg vil om dem. Men da hun prøver å selge meg BB-krem, takker jeg pent nei mens jeg prøver å holde oversikten over en treåring på ville veier i hyllene. «Kom tilbake en dag du har god tid, så skal jeg vise deg» sier den fortsatt hyggelige damen bak disken. «Det blir sånn cirka om fem år det, da», sier jeg.

Og så ler damen godt. Og synes jeg er veldig morsom. Og da kjenner jeg at det er godt å være morsom og få folk til å le godt.

Lars har dessuten løsningen på hele kremstyret. For som han sier: «Elias kan da bare få låne babykremen som jeg har stående hjemme». Så da kan BB-krem bare være BB-krem (hva er det egentlig?).

No comments yet

Legg igjen en kommentar

